Hitta närmaste bokhandlare!

Sök Bokhandlare!

Bokhandlare!

Mer information om Värlsbokveckan till dig som är bokhandlare finns här!

Samarbetspartner

..

Bonniercarlsen

.

För varje såld barn- och ungdomsbok under Världsbokveckan skänker vi
2 kr
till Världsbokfonden. De pengar som kommer in i fonden går oavkortat till insatser för att främja barn och ungas läsning.

Boken delas ut till de som köper minst en barnbok i bokhandeln under Världsbokveckan som pågår mellan 22 och 28 april 2017. Först till kvarn gäller.

Den är unik, den består nämligen av två böcker och kan läsas från två håll. Den består utav två böcker; utdrag ur Sagasagor (3-6 år) av Josefine Sundström/Emma Göthner och Nelly Rapp och Varulvarna (6-9 år) av Martin Widmark/Christina Alvner.

För fjärde året i rad satsar vi extra på barns läsning under Världsbokveckan som i år infaller mellan den 22 och 28 april och delar ut 30 000 böcker till landets barn. Gemensamt samlar vi också in 2 kr per såld barn- och ungdomsbok under veckan som oavkortat går till kommande insatser för att främja barns läsning.

Boken är framtagen och finansierad i samarbete mellan Svenska Bokhandlareföreningen och Bonnier Carlsen

Vi ser fram emot alla nya möten i bokhandeln under Världsbokveckan!

Sök din närmsta bokhandel här.