Hitta närmaste bokhandlare!

Sök Bokhandlare!

Bokhandlare!

Mer information om Värlsbokveckan till dig som är bokhandlare finns här!

Samarbetspartners

logo ros.

Bonniercarlsen

logotype

Varlsdbokveckan_symbol med Läsa är kul
Med dessa magiska ord hämtar barn i första klass ut en bok helt gratis i sin bokhandel under Världsbokveckan 23-29 april 2016.

2 kr

För varje såld barn- och ungdomsbok under Världsbokveckan skänker vi
2 kr
till Världsbokfonden. De pengar som kommer in i fonden går oavkortat till insatser för att främja barn och ungas läsning.

Böckerna

Under Världsbokveckan delar vi ut 30 000 gratisböcker till landets 7-åringar

Fira Världsbokveckan med oss i din bokhandel. För tredje året i rad satsar vi extra på barns läsning under Världsbokveckan som i år infaller mellan den 23-29 april och delar ut 30 000 böcker till landets 7-åringar helt gratis. Gemensamt samlar vi också in 2 kr per såld barn- och ungdomsbok under veckan som oavkortat går till kommande insatser för att främja barns läsning. Först till kvarn, skynda till bokhandeln!

Barn som är 7 år kan under världsbokveckan hämta ut en bok helt gratis i bokhandeln. Boken är unik, den består nämligen av två böcker och kan läsas från två håll. Från ena hållet läser man Vi vill ha disko! av Helena Bross/Christel Rönns och från andra hållet läser man Trollskogen av John Holmvall.

För att hämta ut boken måste man säga ”Läsa är kul!” till personalen i kassan.

Boken är framtagen och finansierad i samarbete mellan Svenska Bokhandlareföreningen, Bonnier Carlsen och Rabén & Sjögren.

Vi ser fram emot alla nya möten i bokhandeln under Världsbokveckan!

Sök din närmsta bokhandel här.