Tidningen Svensk Bokhandel söker Publisher

Datum: fredag 06 oktober 2017

Svensk Bokhandel är ett branschorgan som bevakar bokbranschen, publicerar nyhetsartiklar, större övergripande analyser, reportage och debattinlägg. Redaktionen finns i trevliga lokaler i Stockholm och består av 6 personer. Tidningen söker nu en efterträdare till vår ansvarige utgivare/VD/chefredaktör.

Vi förväntar oss att du som söker har flera års vana av självständigt arbete. Du bör ha ett stort intresse för bokbranschen, som befinner sig i en dynamisk utveckling, för dess förlag och återförsäljare.

För att kunna utveckla tidningen i det nya digitala medielandskapet ställs stora krav på analytisk förmåga och en god stilistisk kompetens.

Du kommer att analysera och följa branschfrågor, uppmärksamma brister och lyfta framgångsrika exempel.

Tjänsten innebär personal- och budgetansvar.

Ansökan skickas till sbf@booksellers.se eller till Svenska Bokhandlareföreningen, Regeringsgatan 60, 103 29 Stockholm, senast den 25 oktober 2017.

Frågor besvaras av Mats Ahlström, Ordförande Svenska Bokhandlareföreningen, tfn 070-812 73 90 och Kristina Ahlinder, VD Svenska Förläggareföreningen, tfn 070-769 84 45.

Branschtidningen Svensk Bokhandel ägs av Svenska Bokhandlareföreningen och Svenska Förläggareföreningen. Tidningen utkommer för närvarande med 21 nummer per år inklusive tre omfattande specialnummer; Vårens Böcker, Sommarens Böcker och Höstens Böcker – de mest kompletta katalogerna över bokutgivningen i Sverige.

Plats:

Kontaktperson:

Mats Ahlström, Ordförande Svenska Bokhandlareföreningen, tfn 070- 812 73 90 och Kristina Ahlinder, VD Svenska Förläggareföreningen, tfn 070-769 84 45

Publicerad den: 2017-10-05
Sista ansökningsdag: 2017-10-25