Medlemsförmåner

Som medlem i Svenska Bokhandlareföreningen får du verktyg både för att underlätta den dagliga driften men också för att du ska kunna utveckla affären.

Vi erbjuder våra medlemmar olika former av rådgivning, service, utbildning och fortbildning. I övrigt ordnar vi seminarier kring aktuella ämnen och andra aktiviteter.  För att stärka bokhandlarnas roll i försäljningen av böcker och kontorsmaterial samverkar vi med andra organisationer och myndigheter i olika projekt.

Bokhandlareföreningens viktigaste arbete och fokus är att leda bokhandeln in i framtiden och hjälpa våra medlemmar att möta dagens och framtidens utmaningar. Det gör vi genom att skapa opinion och PR kring bokhandeln och läsande, till exempel genom Världsbokveckan, statistikinsamling och Augustpriset.

Fraktavtal via DHL

Genom Svenska Bokhandlareföreningen får du möjlighet att ta del av vårt ramavtal med DHL. Fraktavtalet är mycket förmånligt för medlemmarna och kan användas för ankommande och avgående gods. Det ger t.ex. den lokala bokhandeln möjlighet att sända böcker till sina kunder.

För information och aktuella prisuppgifter kontakta

• SBF fraktgrupp:
    Tomas Ihd, info@bjornsbokhandel.se
    Reinhold Hedenblad, reinhold@alerma.se

• Svenska Bokhandlareföreningens kansli:
      Charlotta Lindbo, charlotta.lindbo@booksellers.se

Medlem i Svensk Handel

Svenska Bokhandlareföreningen rekommenderar att du även blir medlem i organisationen Svensk Handel, vilket ger dig möjlighet att ta del av ett stort antal förmåner som rör allt ifrån kort- och kontanthantering till utbildning.